Sufi Haraki Daie Murabbi

.:Moga Dagang kita diterima ALLAH:. "Ssghnya,Jihad mengajar kita bahawasanya ISLAM itu umpama sepohon pokok yang tidak mungkin tumbuh melainkan di atas titis darah dan air mata"

*Blog ini di ilhamkan setelah kali ke-6 tamatnya saya mengkhatamkan buku KOMBAT 1511H,dan sekarang dalam proses untuk menghabiskan untuk ke lapan kalinya.
....

نَحْنُ نَقُصُّ عَلَيْكَ نَبَأَهُم بِالْحَقِّ إِنَّهُمْ فِتْيَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَزِدْنَاهُمْ هُدًى وَرَبَطْنَا عَلَى قُلُوبِهِمْ إِذْ قَامُوا فَقَالُوا رَبُّنَا رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ لَن نَّدْعُ مِن دُونِهِ إِلَهًا لَقَدْ قُلْنَا إِذًا شَطَطًا
“Kami ceritakan kisah mereka kepadamu (Muhammad) dengan sebenarnya. Sesungguhnya mereka itu adalah pemuda-pemuda yang beriman kepada Tuhan mereka dan Kami tambahkan kepada mereka petunjuk; dan kami telah meneguhkan hati mereka diwaktu mereka berdiri lalu mereke berkata: Tuhan kami adalah Tuhan langit dan bumi; kami sekali-kali tidak menyeru Tuhan selain Dia, sesungguhnya kami kalau demikian telah mengucapkan perkataan yang amat jauh dari kebenaran.” (Surah al-Kahfi: ayat 13 dan 14)

.....
Rupa-rupanya..
Dah setahun umur
kalamhawariyyun..
Terlupa,terlepas pandang,tak teringat pulak nak sambut “hari kelahiran”..

Pernah ditanya..kenapa menulis?
Jawab Hamasyie:Saja…Nak cari kepuasan..
……Nak Cuba Cabar Potensi Diri….

Mungkin buat saat dan waktu ini,Kalam hawariyyun belum dapat menggegar jahiliyyah..
Kalau pun begitu…
Buatlah yang termampu..
“Kalau tak boleh buat semua,At least..jangan tinggal semua”

0 comments: