Sufi Haraki Daie Murabbi

.:Moga Dagang kita diterima ALLAH:. "Ssghnya,Jihad mengajar kita bahawasanya ISLAM itu umpama sepohon pokok yang tidak mungkin tumbuh melainkan di atas titis darah dan air mata"

Sewaktu melihat kerusi itu,
bukan lagi milik saya..
dirasakan sesak didada kembali lapang,
melepas batton kepada yang lebih baik!
dan
insya Allah,mereka lebih baik!
dan JAUH di sudut hati..
"Ya Allah,terimalah segala amalan hambaMU yang sedikit ini"

Kerusi itu banyak mengajar saya,
menjadi manusia kental,
menjadi bebola yang persis di tekan di air,
semakin di tekan,semakin kuat tujah naiknya,
Ya Allah,terima kasih atas "karunia" ini..

Kerusi ini banyak memberi rasa kepada saya,
erti sayang yang sangat mendalam,
kepada tarbiyah,murabbi dan mutarabbi..
Ya Allah,terima kasih di atas "karunia" ini..

Kerusi itu banyak mengajar saya,
menjadi manusia yang harus terlebih dahulu perlu di isi,sebelum mengisi..
memasak ilmu dan pengetahuan diminda..
Ya Allah,terima kasih diatas "karunia" ini

Kerusi itu banyak mememberi rasa kepada saya,
menjadi insan "manja" di hadapan TUHANNYA,
berkongsi setiap hiba dan galau di hati..
Ya Allah,terima kasih atas "karunia" ini

Moga-moga segala rasa di sebalik karunia MU itu,
terus bersemadi dan mendarah daging di jiwa saya.
Menjadi individu yang lebih istiqamah dan lebih tajarrud,
kepada DEEN mu ya RABBI!.


5 comments:

This comment has been removed by the author.
This comment has been removed by the author.

lego raso loni?

sama seperti apa yg sy rasa..
dan tajuk yg sm utk entri sy..
sungguh, segala rasa saat menduduki kerusi itu x akn dilupakan..

rindu kamu juga!

bukh..lega?,itu betul tapi tidak setepatnya..lega dunia..di harap lega akhirat juga..

kakak..
haha,kita sentiasa berkongsi rasa bukan?