Sufi Haraki Daie Murabbi

.:Moga Dagang kita diterima ALLAH:. "Ssghnya,Jihad mengajar kita bahawasanya ISLAM itu umpama sepohon pokok yang tidak mungkin tumbuh melainkan di atas titis darah dan air mata"

*Ditujukan khas untuk "muslimat" kami dan bagi mereka yg mengerti

Setelah lama kegersangan idea untuk mencoret sesuatu yang bermanfaat..hari ni tergerak untuk menulis pengalaman hidup..sebagai manifestasi kepada harga ukhwah yang tidak ternilai,dan menghargai kewujudan sahabat-sahabat yang betul-betul saya kasihi kerana Allah,dunia dan akhirat..


24/12/2008(Buffday a.aje)

sms dari kak Farihah..



"Khai,ada ttngl buku nota,kain sarung dan sebelah stokin kt sana..tapi kak wat balik doh.Kak sekarang tengah taip report,tiap kali menaip,kak pasti pasang lagu kembali pada-MU-Soffone.Lagu yang pernah kak pasang time menaip kat sana.Tiap kali menaip kak pasti sebak,kadang2 dengar ucapan dasar amir,hati bertambah sayu"..

saya menbalas dengan gaya yang sama..together we recall back the sweet memories there


15/12/08-21/12/08


Special tribute buat sahabat suka duka saya..

Kak che' (yang menjadi orang tua dalam hidup saya)

Kak Hah (a.k.a Kembar saya&juga puteri 08)

Kak Yatt&Kak Hanan (walaupun baru kenal,tapi ukhwah kita sangat berbekas dihati)

Izzati (Insan yang selalu menjadi sumber info kepada diri saya,terkenal dengan ikon ISU dan selalu "bergaduh" dengan saya)

Syuk,Atiqah (sahabat sebaya tetapi bertitle adik yang banyak sangat menolong dan cekal hatinya dalam mentarbiyyah,ikhlas dalam bekerja)

Izati,Irafiza,Aini,Ghe (adik-adik yang selalu menghiburkan hati saya kala gundah..bibik?)

Kinah,fiq ( yang selalu menjadi mangsa bebelan saya..)



Separuh dari buah hati saya
...

Bilik yang sempit itu menjadi luas dengan kasih sayang,ukhwah dan mawaddah..

menjadi luas dengan perkongsian,menjadi luas dengan ketelusan..


"Buah kedudup ko kedudud"?

dok buah keduduk..

haha..gelak kitorang..

Manisnya ukhwah tidak dapat saya ungkapkan.
Kadang-kadang pilu,kadang-kadang sayu,kadang-kadang gamat,kadang-kadang tertekan,kadang-kadang letih..tapi yg pasti kesimpulannya..MANIS!


Betullah kata orang..kadang-kadang kita boleh sakit disebabkan ukhwah..sesungguhnya hati saya dan sahabat-sahabat masih lagi disana,letih sudah untuk memujuk hati ini untuk kembali kejasad..akan tetapi hati itu belum mahu untuk pulang kepangkuan tuannya..masih gembira disana,masih tenang disana..


5 comments:

nok jadi amir jugok la...
semua ore akan ingat kito...

pah tu sampai sebok dgr ucapan kito..
walaupun sengaja dikontoversikan oleh sesetgh pihak..hihi

ukuwah diklate lebih masin dari tempat2 lain..
walaupun ado ore tak rasa.. atau makin jauh..
percayalah.. meraka akan kembali jua...

p/s buku surat ungu untuk nuha hari tu wat kelik doh..
tapi adik nok baco...
nanti ado perjumpaan seklai lagi buleh wi..

buleh2..sayo alu2kan..
Yup!
ukhwah kita lebih masin dari air pantai senok..

Bereh2, khai.All the best team muslimat!

huu..tak tersenaraii...

haha..jauh sgt...

pergh kak khai....!!!huhu...

Muslimat: Realiti, Signifikasi & Mobilasi...

All de best..=)